البنوك الالكترونية



انت بقه هتاخد الفلوس دى ازاى ؟؟؟؟ ( سؤال ذكى )
الإجابة : على حسابك فى البنك
اسمع واحد بيقول ههههههه يا سلام انا اصلا معنديش اى حساب فى اى بنك
ارد عليك انا : انت هيبقى ليك حساب قى البنك
هتقولى : انا ساكن مثلا فى مكان بعيد هيبقى البنك ده قريب منى
ارد عليك انا : البنك ده بنك الكترونى يعنى بنك تتعامل معاه عن طريق الانترنت يعنى ليس له فرع فى كل بلد ولكن تقدر تسحب فلوسك منه
هتقولى : يا عم طيب ما تقول اسم البنك خلص
ارد عليك انا : ماشى يا سيدى البنك ده اسمه اليرت باى ( Alert Pay ) وهو ده اللى هيكون ليك حساب عليه ...... حلو ؟؟؟؟ ( خلاص يا عم زهقنا من كلمة حلو )
بص يا عم الحج لو بتعرف تسجل انت ومش محتاج الشرح اللينكات موجودة اما لو مش بتعرف فالشرح جاى ان شاء الله ببساطة وبالصور
طريقة انشاء الحساب فى البنك
اولا ادخل على الرابط ده (ادخل برجلك اليمين ) WwW.AlertPay.Com
ملاحظات عند التسجيل :
- كتابة البيانات تكون باللغة الانجليزية
- Address line 1 دى تكتب فيها عنوانك و طبعا بالانجليزى
- Address line 2 دى سيبها فاضية
- Transaction PIN ده رقم العمليات يتكون من 4 الى 8 ارقام اكتب زى ما انت عايز والرقم ده تحفظه
 فى رسالة هتوصلك على الايميل لازم تفتح الرابط اللى فيها علشان يتم تفعيل حسابك
 


خطوة تفعيل حسابك فى البنك عن طريق الموبايل ( الجوال )



 
 



طيب فى ناس بعد التسجيل بتسأل فين رقم حسابى فى البنك الالكترونى .
رقم حسابك هو الايميل اللى انت سجلت بيه فى البنك واللى رسالة التفعيل وصلتك عليه ودى حاجه مهمة لازم تعرفها .

مبروك عليك الحساب يا عم ( زغروطه وواحد شربات للاستاذ هنا من فضلك )

للخطوة الخامسة
إضغط هنا




التعليقات على البنوك الالكترونية

0 رد على "البنوك الالكترونية"

إرسال تعليق

 

المعجبون على الفيس بوك

زوار هذا الشهر

كلمات مفتاحية

المتابعون

جميع حقوق الطبع محفوظة © 2009 - 2011 ربحك أون لاين All Rights Reserved